Diavelo - Prisvinnende design og avansert teknologi

Avansert batteristyring
Sofistikert styring og overvåking
For 2016 benytter Diavelo en ny og avansert programvare for styring av batteriet. Dette gjør at tap av kapasitet under lagring reduseres betydelig, i tillegg til at flere sensorer og kretser overvåker tilstand, bruksmønster og ladesykluser. For servicesenter blir det da enkelt å utføre kontroller av batterienes helse, samt sjekke relevante logger ved eventuelle service- eller garantiforespørsler.

Dansk design møter tysk kvalitet
Brose midtmotor
En krankmotor er ikke bare en krankmotor, og vi har valgt å jobbe med Brose for å gi deg det beste innen pålitelighet og funksjon. Basert på en tyskprodusert styremotor som har blitt levert i millioner til bilindustrien, er Brose det eneste systemet som tilbyr fullstendig frikobling og ingen motstand når man sykler i høyere hastigheter enn 25km/t.

Oppgraderte kretser
Forbedrede kontrollere
Våre nye kontrollere har forsterkede kretser, programvare og kontakter. Ved å bruke unike, modulære kontakter er service betydelig enklere enn før, samtidig som tilkoblinger har fått forbedret beskyttelse og pålitelighet. Selve styringen av motorsystemet har også blitt enda mer driftssikkert gjennom oppgradert værtetting og mer avanserte MOSFET-kretser i kontrolleren.

Optimalisert ytelse
Raffinert motorstyring
Under vår testing har vi endret flere parametere som styrer motorens egenskaper, noe som gir brukeren en jevnere, mer stillegående og morsom opplevelse under norske forhold. Assistanse- og dreiemomentprofiler har også blitt modifisert for å gjøre Diavelo elsykler enda mer attraktive for norske forbrukere.

Perfekt girskift
GearSensor
Vi vet at bruk av krankmotorer gir stor kraft gjennom kjedet, noe som kan føre til dårlig giring og ekstra belastning på drivverket. Spesielt kan dette oppleves ved bruk av motorer med høyt dreiemoment, som MaxDrive og Brose. Ved å samarbeide med GearSensor får vi redusert kraften gjennom kjedet i et kort øyeblikk mens man skifter gir, noe som resulterer i myke girskift, lavere slitasje og høyere pålitelighet for hele drivverket.